Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Korea-Sarang | Asya & Türkiye Dostluk Platformu
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yapSohbet Odası
AsiaFlame
Goguryeo Sarayı Son Konuları
Konu Yazan GöndermeTarihi
C.tesi Mart 06, 2010 2:56 am
C.tesi Mart 06, 2010 2:48 am
Salı Mart 02, 2010 2:30 pm
C.tesi Şub. 20, 2010 12:05 pm
Çarş. Ocak 27, 2010 11:26 pm
Çarş. Ocak 27, 2010 11:20 pm
Çarş. Ocak 27, 2010 10:51 pm
Çarş. Ocak 27, 2010 10:46 pm
Cuma Ocak 01, 2010 11:04 am
Cuma Ocak 01, 2010 11:01 am
Salı Ekim 27, 2009 1:45 pm
Ptsi Ekim 12, 2009 1:00 pm
Paz Ekim 11, 2009 1:00 pm
C.tesi Ekim 10, 2009 11:05 pm
C.tesi Ekim 10, 2009 1:13 pm

Konu BaşlığıKore'de Müzik ve Dans
Konu Puanı
<Hangi Konudayım? :: KORE [KOREA] :: Kore Geleneksel Dansları & Müzik Aletleri [Korean Traditional Dances & Insruments]
Konuyu İzle

Kore'de Müzik ve Dans

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
Choon-Hee
Veliaht Prenses
Veliaht Prenses
Choon-Hee
Cinsiyet:
Foruma Hoşgeldiniz... İyi Forumlar...®
Yaş :
Kayıt tarihi : 02/09/09
Mesaj Sayısı : 2291
Nerden : Seoul
Favori Diziniz : Boys Before FLowers

Forum Kartı
Saygınlık:
Kore'de Müzik ve Dans Img_left250/250Kore'de Müzik ve Dans Empty_bar_bleue  (250/250)
Aktiflik:
Kore'de Müzik ve Dans Left_bar_bleue250/250Kore'de Müzik ve Dans Empty_bar_bleue  (250/250)
Kore'de Müzik ve Dans Vide
https://korea-sarang.yetkinforum.com/forum.htm
MesajKonu: Kore'de Müzik ve Dans Kore'de Müzik ve Dans I_icon_minitimePtsi Eyl. 07, 2009 5:59 pm

Müzik ve Dans


Müzik ve dans Kore halkı için 3 krallık devrinden başlayan süreç boyunca daha çok bir dinsel tapınma aracı olarak kullanılmıştır.

3 Krallık dönemi 30'dan fazla müzik aletinin kullanıldığı bir dönemdir. Bunların en önemlilerinden biri o zamanlar Çin'de bulunan Jin Hanedanlığında kullanılan yedi çengelli zither'e alternatif olarak yapılan ve Koguryo Hanedanlığından Wang San-Ak tarafından yapılan Hyeonhakgeum ( Siyah Uzun Zither)'dur. Bir diğeri ise 42-562 yılları arasında Gaya hanedanlığında kullanılan ve daha sonra Ureuk tarafından Şilla hanedanlığında kullanılan 12 telli gayageum (Gaya Zither'i)'dur. Günümüz Kore'sinde hala kullanılmaktadır.

Kore'de Müzik ve Dans Dans_muzik_2 Koryo hanedanlığının müzik kültürü ise kuruluşundan sonra bir süre Şilla'nın devamı olarak sürdü fakat zamanla bunu çeşitlendirdiler. Bu hanedanlıkta zamanla 3 farklı müzik kültürü oluştu. Bunlardan ilki Çinde bulunan Tang Hanedanlığı müziği anlamına gelen Goryeo-Dangak, köy müziği olan Hyangak ve saray müziği olan Akk. Çosan Hanedanlığından kalan Koryo'nun da kullandığı bazı müzikler günümüz Kore seremonilerinde hala atalarına olan saygının bir simgesi olarak kullanılmaktadır.

Müzikte olduğu gibi Koryo hanedanlığı geleneksel dansını da 3 krallık döneminden almıştır. Bununla birlikte özellikle Çin'de bulunan Song Hanedanlığından da aldığı birçok dini ve saray halkına hitap eden dansı da bu kültüre eklemiştir.

Çosan hanedanlığı sırasında, müzik özellikle dini törenlerde önemli bir yer tutmuştur. Bu doğrultuda konusu müzik olan iki bölüm kurulmuş ve müzik metinlerinin bir düzene koyulması için çalışmalar yapılmıştır.

Tüm bunların doğrultusunda 1493 yılında müziğin kanunu olarak adlandırılan Akhakvebım yazıldı. Bu kitapta sarayda çalınacak müzik üçe ayrılıyordu: tören müziği, Çin müziği ve halk şarkıları. Özellikle Kral Second döneminde birçok çalgı geliştirildi. Saray müziğinin yanı sıra din dışı, geleneksel müzikler; dangak ve hyangak'ta varlılarını sürdürdü.

Kore'de Müzik ve Dans Dans_muzik Hak dansları arasında yer alan çiftçi dansı, şaman dansı, keşiş dansı , özellikle Sandaenori olarak bilinen maskeli dans ve kukla dansı Çosan hanedanlığının ileri dönemlerinde halk tarafından çok sevildi.

Müziği, dansı ve öyküyü bir araya getiren maskeli dans, şamanistik öğelerde içerdiğinden halkın her kesimi tarafından ilgiyle karşınanıyordu. Ayrıca sahnede zengin kısmın alay konusu olarak alınması halkın buna olan ilgisini biraz daha artırıyordu. Kore'nin geleneksel halk danslarında, Konfiçyus ve Budacı etkiler oldukça ön plandadır. Konfiçyus etkisi baskıcı bir eğilim gösterir. Budacı etkilerin ise saray ve şaman danslarında görüldüğü üzere daha ılımlı bir hava vardır.

Bu geleneksel dansların büyük bir bölümü Japonların sömürge yönetimi esnasında, 1960 ve 1970'li yıllarda hızlı sanayileşme ve kentleşme sürecinde unutulmuştur. 1980'li yıllarda ise halk bu eski gelenekleri canlandırmak için birçok çalışma yapmaya başlamıştır. Yaklaşık 56 tane olan bu eski saray danslarından günümüzde sadece birkaç tanesi bilinmektedir.

Bu canlandırmayı desteklemek için devlette bir takım çalışmalar yapmıştır. Bu danslardan Şilla döneminden, Cheoyongmu (maske dansı), Koryo döneminden Hakmu ( turna kuşu dansı), Çosan döneminden, Chunaegjeon (Baharda öten bülbül dansı) varlıklarını devam ettirebilmek için devlet tarfından " Dokunulmaz Kültürel Miras" olarak adlandırılmış ve bunu günümüze taşıyan sanatçılara da geleneksel sanatlar ve el sanatı ustalarına verilen en önemli ödül olan "insanlığın kültürel değerleri" unvanı verilmiştir.

Modern dansın ülkede gelişiminin ilk adımları ise Japon sömürge yönetimi esnasında da bu çalışmaları yapan Jo Taek-Won ve Choe Seung-Hi tarafından atılmıştır. Bağımsız Kore'nin kurulmasından sonra kurulan Seul Bale Topluluğu (1950) bale ve modern dans sergileyen ilk topluluk oldu.

Kore'de Müzik ve Dans Dans_2 Kore batı müziğiyle ilk olarak 1893 yılında Hıristiyan ilahisiyle tanıştı ve bu 1904 yılından itibaren okullarda öğretilmeye başlandı. Daha sonraları ise batı melodileriyle söylenen Changga ( Çanga) ülkenin her yanına yayıldı.

Kore'nin bağımsızlığına kavuştuktan sonra kurulan ilk batı tarzındaki orkestra Kore Filarmoni Orkestrası Derneği oldu. Günümüz Kore'sinde Seul ve diğer illerde yaklaşık 30 orkestra vardır. Bu müzik gelişimi Koreli müzisyenlerin de dünyada birçok yerde adlarını duyurabilmelerini sağlamıştır. Bunlar arasında en çok dikkati çekenler Chung üçlüsü, şef piyanist Chung Myung-Whun, viyolonsel sanatçısı Chung Myun-Wha , ve kemancı Chung Kyung-Wha'dır.

Şarkıcılar arasında ise sopranolar Jo Su-Mi, Shin young-Ok ve ong Hye-Gyong uluslar arası müzik dünyasında önemli yer edinmişler, New York'taki Metropolitan Operasında baş rollerde oynamışlar ve dünyaca ünlü müzik şirketleri tarafından plakları yapılmıştır.

Kore'nin geleneksel müzik ve sanatını korumak ve geliştirmek için 1951 yılında Kore Geleneksel Sahne Sanatları Merkezi kuruldu ve 1993 yılında Seul Güzel Sanatlar Merkezinde kurulan Kore Ulusan Sanatlar Enstitüsü Müzik Okulu ise de batı biçimi bir konservatuar olarak eğitim vermeye başlamıştır.
Choon-Hee ; Kullanıcısının İmzası
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Kore'de Müzik ve Dans

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası
FORUMUMUZDA UYULMASI GEREKEN BAŞLICA KURALLAR
1 - Arama Yapmadan Konu Açmayın.
2 - Mesaj Yazarken Başlıklar Konularla Alakalı Olmalır.
3 - Konularımızı Alakalı Başlıklar Altında Açalım.
4 - Aynı Konuya Ard Arda Mesaj Atmayın(flood Yapmayın)
5 - Bu Kurullara Uymamakta Israr Edenler Siteden Belirli Bir Süreliğine Yada Tamamen Sürgüne Yollanır.



Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: KORE [KOREA] :: Kore Geleneksel Dansları & Müzik Aletleri [Korean Traditional Dances & Insruments] -